روش ترقیق:
 
روش ترقیق یا تخلیه سه گانه باید با استفاده از OFN (نیتروژن عاری از اکسیژن) انجام شود و نه از طریق شارژ جزئی مبرد
 1-شارژ اولیه نیتروژن باید حداقل 15 تا 30 دقیقه در سیستم باقی بماند. سپس می توان آن را مجددا تحت یک خلاء تور تخلیه کرد.
 2-این خلاء مجددا توسط شارژ OFN دیگر شکسته می شود و زمان لازم برای گردش نیتروژن در سیستم داده می شود.
 3-سیستم را مجددا تخلیه و با مبرد شارژ کنید.
 این تکرار ممکن است غیرضروری به نظر برسد اما بعد از یک یا دوبار تخلیه، ممکن است هنوز حجم های کوچکی از مواد غیرقابل تراکم در سیستم لوله کشی یا کنترل ها وجود داشته باشند. با شکست مستمر خلاء توسط OFN این حجم ها به وسیله OFN متلاشی یا ترقیق می شود.
 
پس از هربار وکیوم، پمپ باید خاموش شده و بعد از چند دقیقه که اجازه داده می شود تا سیستم پایدار شود، اندازه خلاء قرائت خواهد شد.
 افزایش فشار به این معنی است که هنوز مقداری رطوبت در سیستم وجود دارد. از کمپروسور سیستم نباید تحت هیچ شرایطی جهت تخلیه سیستم استفاده شود.
مقایسه درجات فشار خلاء در شکل 107 ارایه شده است. توجه داشته باشید که torr =1 mmHg =1000 mHg  و از میکرومتر تحت عنوان میکرون یاد می شود.

 

در زمان تخلیه سیستم، فن یا فن های اواپراتور ممکن است فعال باشد و سیستم برفک زدایی سیکل گرمایش را افزایش دما در اواپراتور روشن نماید. هیتر نباید در های زیاد، روشن بماند زیرا در غیر این صورت، باعث فوق گرم شدن اواپراتور و صدمات احتمالی خواهد شد.
 اطمینان از اینکه هیچ یک از بخش ها و قطعات سیستم از پمپ خلاء جدا نشده است و تماما تحت وکیوم شدن قرار دارد بسیار مهم است.
 
هنگامی که پمپ در حال کار است، شیر ایزولاتور(جداکننده) باید باز باشد، شیرهای سرویس در کمپرسور در موقعیت میانه، شیر قطع مایع در ریسیور باید باز و شیر کپسول مبرد بسته باشد. هر دو شیر گیج دوقو باید باز باشد. موقع شکستن خلاء با فشار بخار مبرد، از بسته بودن شیر جداکننده پمپ مطمئن شوید.
کنترل های لازم برای راه اندازی سیستم
هنگامی که سیستم تخلیه شده است گام بعدی انجام کامل آزمایش نشتی است روش های انجام کار در فصل 3 بیان شده است.
سپس سیستم را باید با مبرد شارژ کرد. قطع نظر از روش شارژ مورد استفاده، باید به یاد داشته باشید که کمپرسور برای اولین بار است که فعال شده است. باید مدت قابل توجهی پس از شارژ صبر کرده و روغن از سیلندرها و یاتاقان ها تخلیه خواهند شد.
قبل از هرگونه تلاش برای روشن کردن کمپرسور، باید کنترل های زیر را انجام دهید:
1-از صحت ولتاژ ورودی برق مطابق پلاک موتور کمپرسور اطمینان حاصل کنید.
2-ولتاژ را در ترمینال های موتور کمپرسور بررسی کنید.
3-کنترل های ایمنی را تنظیم و فعالیت را کنترل کنید.
4-اگر کمپرسور از نوع باز باشد، اگر امکان دارد آن را با دست بگردانید. تا از چرخش آزادانه آن اطمینان حاصل کنید.
 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

 

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها